Lillaamej

De finns de som bryr sig och de som tror de gör de!

Kategori:

Inget illa där menat, för de finns personer i världen som verkligen tror på att de hjälper fast de inte gör de utan ska alltid ha hjälp tillbaka och inget illa ont om dom de kan man kanske se som en "hunds tänk".

Som nu håller vi på att träna mille i att bli en mer lydsam hund och detta har mycket med oss som ägare att göra också de är absolut inget man sticker under stolen med. 
Men så intressant de ändå är att se hur han reagerar på olika tilltal och på hur han växer som hund och min ögon sten . 

Men åter till "hundtänk" en hund gör oftast (läs: oftast som just oftast ) inget utan att få en sorts belöning och varför skulle dom? Men så funkar också en del människor.
Som sagt inget ont om de.
Men för någon som inte kräver samma sak tillbaka kan de bli ganska så uttjatat och då blir man så trött.

Jag själv kan känna ett viss sting av ironi när personer frågar om hjälp å åter hjälp . 
Men när man då själv hamnar i en sorts knipa å ändå är så där godtrogen inte vill fråga för man känner sig skyldig på något sätt. 
Ändå lyckas få fram ett svagt hjälp , så blir nedslaget större än förväntat ... "Att folk inte kan förstå hur jobbigt man själv har de" eller" som om jag har tid" eller ännu värre de medlidande som kommer efter men slutar i " synd bara att jag inte kan göra något" och ändå sitter dessa personer med all kunskap. 

De är tråkigt att på ett sätt bli så pass utnyttjad men på en nivå så får man ju skylla sig själv tusen gånger om som ändå låter sig bli utnyttjad. 

Så här har vi kanske en del i projekt :harmoni .

Låt dig själv göra va hjärtat säger att du bör göra inte va andra tycker. 

Och jag vet de är helt sjukt va man kan hålla på och flänga fram och tillbaka i denna karusell liknande blans kallad känslor och själv diciplin, men som Milton lär sig ska väl ändå jag också kunna :) än är jag inte för gammal för att lära mig sitta ;) 

Ska försöka att verkligen leva på mina egna teorier :) och vem vet de kanske redan börjar löna sig :)

Ha de så bra så länge 
Kramar! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: